Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Vom primi compensații pentru întârzierile trenurilor

Vom primi compensații pentru întârzierile trenurilor

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 20 Feb, 2020

În cel mult doi ani românii ar putea primi compensaţii pentru întârzieri în transportul feroviar, având în vedere că România trebuie să implementeze prevederile regulamentului european care acordă despăgubiri pentru călătorii pe calea ferată, aşa cum există în transportul aerian. Românii sunt nemulțumiți nu numai de întârzierile trenurilor, dar și de condiţiile din gări, deficiențele fiind constatate și de ANPC, care a amendat CFR Călători şi CFR Infrastructură cu 578.000 de lei.

România trebuia să implementeze până la finele anului 2019 un regulament european care prevede acordarea de despăgubiri în cazul întârzierilor trenurilor sau a accidentelor feroviare, dar Ministerul Transporturilor a cerut de mai multe ori amânarea aplicării acestor prevederi.

„Mai devreme sau mai târziu va trebui să implementăm acest lucru. (…) Probabil în maximum doi ani de zile“, a spus preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi, întrebat când se vor aplica prevederile regulamentului european care acordă despăgubiri pentru călătorii pe calea ferată, similar celor existente în transportul aerian.

Însă întârzierile cu care ajung trenurile la destinație nu sunt singurele nemulțumiri ale călătorilor români. Potrivit ANPC, anul trecut, din cele peste 100 de reclamaţii primite de autoritate doar la nivelul municipiului București, o mare parte viza și condiţiile din trenuri și gări, dar și modificarea preţurilor.

„Din păcate, consumatorul român nu reclamă condiţiile de igienă, el se orientează spre întârzieri, spre preţuri modificate, anularea unor curse sau ceea ce ţine de rapiditatea cu care se deplasează şi mai puţin de condiţiile igienico-sanitare pe care le are. În general, în gări reclamă partea de alimentaţie publică dacă le-a pus sănătatea în pericol“, a subliniat directorul general al ANPC, Paul Anghel, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, comisarii ANPC au efectuat în întreaga ţară, în zilele de 6-7 februarie, mai multe acţiuni de control cu privire la condiţiile de transport pe căile ferate, precum şi la serviciile de alimentaţie din zona gărilor, amenzile depăşind 1,2 milioane de lei, din care 69, în valoare de 578.000 de lei, au fost aplicate CFR Călători şi CFR Infrastructură pentru problemele constatate în gări şi trenuri.

Printre deficienţele constatate în gările bucureştene, reprezentaţii ANPC au menţionat lipsa unor porţiuni de paviment, infiltraţii în zona peroanelor sau grupuri sanitare nefunc­ționale.

Controalele în trenuri au scos la iveală toalete murdare, banchete rupte, geamuri crăpate sau sparte. Cele mai mari probleme au fost găsite în gările din judeţele Mehedinţi, Călăraşi, Giurgiu, Ialomiţa.

În replică, CFR SA a informat că va lua măsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate de ANPC, dar şi că va analiza posibilitatea depunerii contestaţiilor.