Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Zece rute feroviare care vor conecta statele Uniunii

Zece rute feroviare care vor conecta statele Uniunii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 06 Feb 2023

În contextul în care Europa îşi relansează transportul feroviar de călători, Comisia Europeană a făcut publică o listă cu 10 proiecte de legături transfrontaliere pe care le va sprijini. Printre proiecte se află trenuri de noapte între capitale sau conexiunea între Austria, Ungaria şi România, scrie AFP.

Comisia vrea să încurajeze societățile feroviare naționale sau private să ofere mai multe opțiuni europenilor care vor să călătorească între țările continentului. Una din propunerile selectate este cea a operatorului francez Midnight Trains, care intenţionează să lanseze „hoteluri pe şină”, primul fiind trenul Paris-Veneţia. Pe listă este și compania belgiano-olandeză European Sleeper, care, pe lângă trenul Amsterdam-Barcelona, va inaugura alte conexiuni de noapte între Bruxelles, Amsterdam şi Berlin.

Cele 10 proiecte-pilot vor beneficia de asistență în vederea depășirii problemelor de omologare a materialelor sau a altor obstacole în calea legăturilor dintre ţări.

Operatorii vor fi ajutați să se regăsească în legislaţia europeană şi să identifice surse de finanțare.

O altă inițiativă sprijinită este cea a căilor ferate olandeze NS şi Eurostar (o subsidiară a francezilor de la SNCF) de a dezvolta ruta Amsterdam-Londra, a cărei extindere este îngreunată de lipsa spaţiului pentru controlul documentelor pasagerilor.

Au fost, de asemenea, reţinute o conexiune între Germania, Danemarca şi Suedia, legătura München-Viena-Budapesta, o rută între Austria, Ungaria şi România, proiectul pentru München-Roma şi München-Milano, rutele München-Zürich, Madrid-Lisabona şi Lisabona-Porto-La Coruna, precum şi cea între Catalonia spaniolă şi Occitania franceză. (C. Z.)