Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Zeci de arădeni au cerut în instanţă restituirea taxei auto

Zeci de arădeni au cerut în instanţă restituirea taxei auto

Data: 02 Iulie 2008

▲ Deşi legea spune că diferenţa dintre taxa de poluare şi taxa auto va fi restituită, totuşi, zeci de arădeni au preferat să ceară în instanţă restituirea taxei în totalitate ▲ Începând cu 1 iulie, nu se mai aplică taxa de înmatriculare, ci taxa de poluare ▲

Zeci de persoane s-au prezentat la sediul Direcţiei Finanţelor Publice Arad ca să depună cereri pentru restituirea taxei auto sau pentru a afla procedurile prin care statul le restituie banii. Primele cereri au fost depuse imediat după deschiderea ghişeelor, iar alte zeci de persoane s-au interesat despre procedurile prin care statul le restituie taxa. „Încă din prima zi au fost depuse zeci de cereri pentru restituirea diferenţelor dintre taxa de înmatriculare veche şi cea nouă. Nu a fost îmbulzeală la ghişee, oamenii au completat cererile şi au depus documentaţiile necesare, iar alţii s-au interesat doar despre proceduri“, a declarat Călin Arusti, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Finanţelor Publice Arad. Solicitanţii îşi vor putea primi banii înapoi în cel mult 45 de zile, fie cash, fie direct în contul bancar, în funcţie de opţiunea exprimată în cerere. Ministerul Economiei şi Finanţelor a publicat, luni, pe site-ul instituţiei, normele de aplicare a ordonanţei privind introducerea taxei de poluare auto, în care sunt prezentate procedurile de calcul pentru noua taxă şi de restituire a diferenţei faţă de suma plătită conform Codului Fiscal. Potrivit normelor, taxa de poluare va fi calculată printr-o formulă care include coeficienţi stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea maşinii, situaţia tehnică generală, nivelul de dotare şi rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul. Persoanele care vor înmatricula, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al maşinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului. Suma va putea fi ajustată şi atunci când persoana care solicită înmatricularea unui autovehicul face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Registrul Auto Român, că deprecierea autovehiculului rulat este mai mare decât cea indicată de grila fixă prevăzută în ordonanţă.

De la 1 iulie a intrat în vigoare taxa de poluare

Noua variantă a taxei de poluare auto prevede scăderea nivelului taxei în funcţie de vechimea autoturismului şi gradul de poluare. Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza unei formule care ţine cont de emisiile de dioxid de carbon (CO2) şi taxa specifică exprimată în euro/1 gram CO2, de norma de poluare, de taxa specifică exprimată în euro/1 centimetru cub (cmc). Formula de calcul include şi o cotă de reducere a taxei. De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 cmc, cu norma de poluare Euro 4, taxa va creşte de la 160 de euro la 196 de euro; pentru un autoturism Ford Focus Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 de euro la 208 euro; pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc şi o vechime de 8-10 ani, taxa va scădea de la 3.806 euro, la 1.492 de euro; pentru un autoturism Mercedes Euro 1, cu motor de 3.000 cmc şi o vechime de 15 ani, taxa va scădea de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc şi o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 de euro la 3.750 de euro. Românii vor plăti taxa de poluare percepută la înmatricularea autovehiculelor după ultima formulă propusă de Guvern în data de 21 aprilie. Potrivit proiectului aprobat de Executiv, taxa de poluare este calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini, pe baza emisiilor de noxe. Astfel, taxa va creşte pentru maşinile noi vândute în România şi se va reduce pentru cele mai vechi, însă va rămâne la valori importante pentru cele cu motoare mari, cu grad mare de poluare. Executivul a hotărât totodată să acorde şi reduceri de unu până la trei la sută din valoarea taxei. Principiul este simplu, în opinia autorităţilor. Cu cât maşina are mai mulţi kilometri la bord, cu cât este este mai veche, are mai puţine dotări, iar aspectul interior sau exterior este mai prost, cu atât reducerea va fi mai mare. Ca să beneficieze de aceste reduceri, proprietarii maşinilor vor trebui să facă evaluări tehnice la RAR, care nu sunt deloc ieftine.