Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri În Timişoara sunt mai multe maşini decât apartamente

În Timişoara sunt mai multe maşini decât apartamente

Data: 11 Aprilie 2008

▲ Potrivit datelor prezentate de autorităţile locale, numărul total al autovehiculelor deţinute de locuitorii Timişoarei a ajuns la 158 de mii, cifră ce depăşeşte cu 35 de mii pe cea a locuinţelor din acest oraş ▲ Întrucât Timişoara este construită în stilul burgurilor, cu străzi înguste, autorităţile locale nu mai pot apela la lărgirea actualelor carosabile din oraş, singura modalitate de fluidizare a circulaţiei fiind crearea de străzi cu sens unic ▲

Un număr de 4 mii de autoturisme au fost înmatriculate în primul trimestru al acestui an în judeţul Timiş. Potrivit datelor prezentate de autorităţile locale, cea mai mare parte a maşinilor nou achiziţionate aparţin locuitorilor municipiului Timişoara, numărul total al autovehiculelor deţinute de aceştia ajungând la 158 de mii, cifră ce depăşeşte cu 35 de mii pe cea a locuinţelor din acest oraş. Prefectul Ovidiu Drăgănescu a atras atenţia autorităţilor locale asupra faptului că, dacă nu se va moderniza actuala reţea stradală, ritmul ridicat de achiziţionare de autovehicule va bloca circulaţia rutieră în Timişoara în cel mult zece ani.

Întrucât Timişoara este construită în stilul burgurilor, cu străzi înguste, autorităţile locale nu mai pot apela la lărgirea actualelor părţi carosabile din oraş, singura modalitate de fluidizare a circulaţiei fiind crearea de străzi cu sens unic. O soluţie în acest sens constă în realizarea unui plan de anvergură, cu ţintă de finalizare peste 20 de ani, cuprins în studiul „Vision Timişoara 2030 - suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara“. Potrivit studiului, transportul de marfă din centrul municipiului va fi scos din oraş, prin realizarea unei centuri feroviare şi prin legarea aeroportului cu linia de cale ferată. Acelaşi studiu prevede realizarea de poduri peste Bega, legarea reţelei urbane de cele regionale şi europene, realizarea unui sistem coerent de parcări, dezvoltarea unui sistem de control al traficului, care să dea prioritate transportului public, şi dezvoltarea unei reţele de circulaţie, destinată transportului nemotorizat.