Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Auxiliar pentru copiii cu autism creat de o fetiţă de 10 ani
O fetiţă de 10 ani din municipiul Bistriţa a devenit autoarea unui caiet special cu fişe de lucru pentru copiii cu cerinţe educative speciale încadraţi în învăţământul de masă, după ce a încercat să îşi ajute un coleg diagnosticat cu autism, potrivit reprezentanţilor Centrului de resurse şi referinţă în autism (CRRA) „Micul prinţ”.
Alexandra şi Vlad sunt colegi în clasa a patra la Şcoala Gimnazială nr. 4 din Bistriţa. Alexandra are 10 ani, iar Vlad a împlinit 12, fiind diagnosticat încă de la vârsta de 2 ani cu tulburări din spectrul autist, şi de atunci face intensiv terapie de recuperare în cadrul CRRA „Micul Prinţ”.
Cu sprijinul unui facilitator şcolar, Vlad a parcurs cursurile unei grădiniţe de masă şi acum este încadrat în ciclul primar al învăţământului de masă, unde a fost primit cu braţele deschise de învăţătoarea Bombonica Barteş şi de colegi.
„Deşi la început Alexandra nu ştia cum să se raporteze la colegul ei atipic, în timp şi-a dorit din răsputeri să se conecteze la el şi să îl ajute. Observând că însoţitorul şcolar al copilului îi face zilnic fişe de lucru diferenţiate, spre uimirea tuturor, Alexandra a venit într-o zi la şcoală cu o fişă concepută special pentru Vlad, pe modelul observat de fetiţă la terapeutul însoţitor al copilului. Apoi a doua fişă, apoi a treia fişă, astfel încât în timp, la iniţiativa facilitatorului şcolar, psihopedagog Maria Câmpan, şef Centru în cadrul Asociaţiei Autism Europa, colecţia de fişe de lucru diferenţiate create de Alexandra s-a concretizat înt-un auxiliar şcolar cu fişe de lucru pentru copii cu cerinţe educative speciale”, se arată în comunicatul CRRA.
Fişele de lucru create de fetiţă au fost adunate sub numele de „Caietul Alexandrei” şi tipărite în 1.000 de exemplare, la Editura Şcoala Ardeleană, devenind un instrument extrem de util pentru orice dascăl care integrează copii cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă.
De la înfiinţare, CRRA „Micul Prinţ” din Bistriţa a integrat în învăţământul de masă, în grădiniţele şi şcolile din judeţul Bistriţa-Năsăud, peste 60 de copii diagnosticaţi cu forme uşoare sau severe de autism.