Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Bacalaureatul și programele școlare, modificate la anul

Bacalaureatul și programele școlare, modificate la anul

Un articol de: Elena Gabriela Zamora - 28 Noi, 2019

Ministrul educaţiei, Monica Anisie, a afirmat că anul viitor va iniția discuții, prin metoda dezbaterii publice, pentru modificarea examenului de bacalaureat astfel ca ultima probă să dea posibilitatea elevilor de la liceele tehnice sau vocaţionale să îşi aleagă o disciplină de profil, informează Agerpres. Tot la anul și prin aceeași metodă, se vor face schimbări la evaluarea națională și la programele școlare.

„De la anul, (...) îmi doresc să discutăm despre un examen de bacalaureat în care ultima probă să dea posibilitatea şi elevilor care sunt la liceele tehnice sau la vocaţional să îşi aleagă o disciplină de profil, pentru că, de exemplu, la un liceu tehnologic fac discipline tehnice pe care nu le valorifică printr-un examen, şi ei îşi doresc. În cadrul Ministerului Educaţiei au fost nenumărate propuneri în sensul acesta, chiar şi de la profesori, nu numai din partea elevilor. Încă din 2016, când eram secretar de stat, am primit astfel de solicitări, numai că s-a terminat mandatul”, a declarat Monica Anisie, citată de Agerpres. Ea a afirmat că, „împreună cu factorii implicaţi”, se va decide și modul în care va decurge examenul de evaluare naţională din anul şcolar viitor: „Dialogul este deschis cu părinţii, cu asociaţiile elevilor, Consiliul elevilor, cu sindicatele și vom lua o decizie asupra modului în care va trebui să se realizeze evaluarea naţională”.

Cât privește o eventuală desființare a clasei pregătitoare, Monica Anisie a fost cât se poate de fermă: „Doamne fereşte! (...) Vă spun foarte clar: este exclus ca la acest moment să se desfiinţeze clasa pregătitoare. Să nu uităm că totuşi eu am făcut parte din echipa care a realizat Legea nr. 1 din 2011, deci în 2012 am fost persoana care a introdus, împreună cu ministrul de atunci, clasa pregătitoare, deci nu se pune problema ca tocmai eu să fiu aceea care desfiinţează clasa pregătitoare”.

Ministrul educației a declarat, totodată, că, „în acest moment, nu se poate vorbi despre reducerea numărului de ore în şcoli şi licee” și că o decizie în acest sens se va lua după revizuirea planurilor-cadru: „Împreună cu toţi partenerii noştri, vom iniţia dialogul pe tema revizuirii planurilor-cadru (...), după consultare publică, şi abia după ce vom realiza aceste noi planuri-cadru vom trece la realizarea programelor. Nu pot rămâne aceleaşi programe, când toţi părinţii şi copiii se plâng că este programa foarte încărcată”. 

Ministrul educației a mai anunțat că a făcut o solicitare pentru 1% din PIB, adică 10 miliarde de lei, la rectificarea bugetară, întrucât „este nevoie de bani şi la cercetare, şi la educaţie. (...) Finalizăm anumite obiective de investiţii şi trebuie să primim aceşti bani”. Anisie a precizat că la capitolul investiții intră și modernizarea toaletelor, „care ar trebui să nu mai fie în curtea şcolii”. Din 1.080 de unităţi de învăţământ cu toalete în curte, 857 au fost introduse în programul de finanţare de la buget pentru finalizarea lucrărilor. În realitate, însă, „nu au fost realizate decât 154”, a spus Monica Anisie, care a adăugat că aceşti bani au fost alocaţi „mai mult pe hârtie”, adică încă nu au fost transferaţi către obiectivele respective.

Citeşte mai multe despre:   Bacalaureat