Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Câştigătorii Galei „5 licee - 5 teatre”
Spectacolul „Nu te lăsa învins!” de Victoria Dicu, realizat de trupa Colegiului Naţional „Ion Creangă”, a câştigat premiul pentru cel mai bun spectacol în cadrul Galei „5 licee - 5 teatre”, informează Agerpres. Premiul pentru interpretare feminină, rol principal, a fost atribuit elevei Maria Barbu de la Colegiul „Ion Creangă”, iar premiul pentru interpretare, rol feminin secundar, a fost adjudecat de Iunona Ioniţă de la Colegiul „Iulia Hasdeu”. Premiul pentru rol masculin secundar ex aequo a fost acordat elevilor Ştefan Voicu, de la Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, şi Rareş Ştefan Ularu de la Liceul Teoretic „Jean Monnet”. Diploma pentru cel mai bun public a fost acordată spectatorilor invitaţi de Colegiul „Ion Creangă” şi Liceul Teoretic „Jean Monnet”. Premiul publicului pentru cel mai bun spectacol a revenit piesei „Supravieţuitorii”, după Nicoleta Ionescu și realizat de trupa de la „Jean Monnet”. Premiul special al juriului a fost acordat profesoarei Lucia Dobre, care a scris şi a pus în scena piesa „Şcoala altfel”, împreună cu elevii săi de la Liceul Teoretic „Nichita Stănescu”.
Proiectul „5 licee - 5 teatre” s-a derulat în perioada octombrie-decembrie 2016. Prin accesul tinerilor în instituţii şi la piese de teatru este susținută implicarea acestora în activități culturale, fiind provocați, totodată, la un concurs de spectacole.