Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Clasa a IX-a ar putea reveni la gimnaziu
Aproape 25% din copiii din mediul rural abandonează şcoala imediat după terminarea studiilor gimnaziale, iar o soluţie pentru diminuarea fenomenului este, în viziunea ministrului educaţiei, Adrian Curaj, trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu. „Copilul termină clasa a VIII-a în zona rurală, lângă părinţi, dar trebuie să meargă la liceu şi familia nu are resurse. Aproape 25% din aceşti copii renunţă şi îi pierzi aproape definitiv. Nu cumva, uitându-ne la ce se întâmplă şi din practica internaţională, uitându-ne la nevoia de educaţie tehnică, profesională şi duală, mai ales duală acum, ar fi mai interesant să reflectăm dublu şi să luăm o decizie dacă învăţământul obligatoriu s-ar termina la clasa a IX-a? Acesta este doar un scenariu, a mai fost realitate cândva. În clasa a IX-a, copilul să rămână acolo, în comunitatea lui. Când termină clasa a IX-a, copilul are vârsta potrivită să semneze un contract de ucenicie, reuşeşte să meargă într-un sistem dual cu sens. Liceul ar putea să fie de trei ani, poate cel profesional să fie de patru. Sunt diverse variante”, a apreciat ministrul Adrian Curaj, într-un interviu acordat agenţiei de presă Agerpres.
De asemenea, ministrul a subliniat importanţa învăţământului dual, profesional, care ar putea fi o schimbare de paradigmă în sensul că „realitatea ne spune că nu prea ne uităm la piaţa muncii din varii motive”. Potrivit unui raport citat de ministrul Curaj, în învăţământul dual, până la 95% din absolvenţi se duc pe piaţa muncii, în comparaţie cu învăţământul liceal, unde doar 5% din absolvenţi sunt absorbiţi de piaţa muncii.
În acelaşi interviu, ministrul Adrian Curaj a afirmat că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. „Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor”, a declarat ministrul, subliniind, totodată, că elevii vor fi consultaţi cu privire la conţinuturile din viitoarele manuale.