Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Clasa a IX-a ar putea reveni la gimnaziu

Clasa a IX-a ar putea reveni la gimnaziu

Un articol de: Oana Nistor - 03 Feb 2016

Aproape 25% din copiii din mediul rural abandonează şcoala imediat după terminarea studiilor gimnaziale, iar o soluţie pentru diminuarea fenomenului este, în viziunea ministrului educaţiei, Adrian Curaj, trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu. „Copilul termină clasa a VIII-a în zona rurală, lângă părinţi, dar trebuie să meargă la liceu şi familia nu are resurse. Aproape 25% din aceşti copii renunţă şi îi pierzi aproape definitiv. Nu cumva, uitându-ne la ce se întâmplă şi din practica internaţională, uitându-ne la nevoia de educaţie tehnică, profesională şi duală, mai ales duală acum, ar fi mai interesant să reflectăm dublu şi să luăm o decizie dacă învăţământul obligatoriu s-ar termina la clasa a IX-a? Acesta este doar un scenariu, a mai fost realitate cândva. În clasa a IX-a, copilul să rămână acolo, în comunitatea lui. Când termină clasa a IX-a, copilul are vârsta potrivită să semneze un contract de ucenicie, reuşeşte să meargă într-un sistem dual cu sens. Liceul ar putea să fie de trei ani, poate cel profesional să fie de patru. Sunt diverse variante”, a apreciat ministrul Adrian Curaj, într-un interviu acordat agenţiei de presă Agerpres.

De asemenea, ministrul a sub­liniat importanţa învăţământului dual, profesional, care ar putea fi o schimbare de paradigmă în sensul că „realitatea ne spune că nu prea ne uităm la piaţa muncii din varii motive”. Potrivit unui raport citat de ministrul Curaj, în învăţământul dual, până la 95% din absolvenţi se duc pe piaţa muncii, în comparaţie cu învăţământul liceal, unde doar 5% din absolvenţi sunt absorbiţi de piaţa muncii.

În acelaşi interviu, ministrul Adrian Curaj a afirmat că este nevoie de echilibru pentru a stimula performanţa şi a răspunde nevoilor de echitate şi incluziune, adăugând că pentru prima dată în dezvoltarea cadrului curricular vor fi stabilite grupuri interdisciplinare, care vor lucra independent pe conţinuturile manualelor şcolare. „Cred în România educată şi cred că trebuie să ne dăm această şansă: de a participa la construcţia propriului viitor”, a declarat ministrul, subliniind, totodată, că elevii vor fi consultaţi cu privire la conţinuturile din viitoarele manuale.