Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cum sunt pregătiţi elevii pentru joburile viitorului

Cum sunt pregătiţi elevii pentru joburile viitorului

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Oana Nistor - 13 Feb 2019

Atelierele de programare şi cele de inovare şi robotică sunt la mare căutare printre copii şi adolescenţi, sunt acel „ceva” pe care şcoala încă nu poate să-l ofere deşi previziunile specialiştilor subliniază că locurile de muncă ale deceniilor viitoare se vor baza în special pe „inovaţie”, „creativitate” şi „tehnică”. Şi atunci, părinţii caută alternative pentru a-şi pregăti copiii pentru viitor. Unele cursuri sunt contracost, altele sunt gratuite, prin sprijinul unor mari companii în special din domeniul IT.

Cunoştinţele de programare şi de IT vor deveni, în câţiva ani, la fel de importante ca limbile străine în momentul aplicării pentru un loc de muncă. De acest lucru sunt conştienţi părinţii care îşi înscriu copiii la diverse ateliere de programare sau robotică, pentru că, cel puţin deocamdată, în afara orei săptămânale de TIC (tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor), şcoala românească nu oferă copiilor şi posibilitatea să devină creatori de tehnologie, şi nu doar utilizatori pasivi, în ciuda faptului că autorităţile recunosc importanţa acestei ramuri a învăţării. „Generaţia care este şcolită acum are IT-ul în ADN, este deschisă spre tehnologie şi accesează tehnologia cu foarte mare uşurinţă”, spunea şi ­ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu, la o conferinţă.

Oficialul a susţinut că doreşte dezvoltarea unui proiect ce va însemna, în esenţă, „schimbarea modului de predare şi apropierea de generaţia de acum”, iar un prim pas ar fi „dotarea şcolilor cu table inteligente şi tablete pentru copii”.

Până atunci însă, părinţii aleg să investească în viitorul copiilor prin înscrierea lor la diverse ateliere de programare şi robotică organizate în afara şcolii de diverse companii sau profesori de specialitate. Multe ­cursuri sunt contracost, însă anumite companii oferă cursuri gratuite cu ajutorul voluntarilor.

Un exemplu în acest sens sunt atelierele CoderDojo Bucureşti Nord unde, pe parcursul acestui an şcolar, un număr de 450 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 17 ani învaţă să programeze. „Tot mai mulți părinți conști­entizează importanța și beneficiile pe care activitățile din domeniile Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică - STEM le au în educația copiilor, cu atât mai mult cu cât statisticile anunță că numărul joburilor din domeniile tehnice se află pe un trend ascendent, iar resursele umane calificate pentru aceste domenii sunt tot mai limitate. Acest lucru înseamnă că educația STEM devine un aspect esențial din pregătirea tinerelor generații pentru viitor”, a declarat Ruxandra Vodă, preşedinta unei fundaţii de telefonie mobilă care susţine acest proiect. Asociaţia Coder Dojo organizează cursuri de programare şi robotică şi la Iaşi. Şi aici însă locurile se ocupă foarte repede.

De ce sunt extrem de căutate aceste ateliere şi cursuri de programare şi robotică? Pentru că ele sunt structurate în aşa fel încât elevii învaţă să programeze în timp ce se joacă, creează jocuri, sunt încurajaţi să experimenteze, să abordeze logic anumite obstacole întâlnite astfel încât să fie capabili ulterior să rezolve probleme tot mai complexe, să facă faţă unor situaţii întâlnite în viaţa cotidiană, la şcoală ori în societate. Nu în ultimul rând, spun specialiştii, cursurile de acest tip le dezvoltă copiilor încrederea în sine şi motivaţia, capacitatea de concentrare şi precizie, abilităţile de gândire analitică şi planificare a proiectelor implementate.

Tinerii care urmează acest fel de cursuri se pot înscrie la diverse competiţii cum ar fi Innovation Labs 2019 sau la Forumul European al Roboticii.

Acesta din urmă este un eveniment important se va desfăşura la Bucureşti, în martie, la care vor participa peste 700 de experţi în robotică din întreaga lume. Vor fi organizate peste 50 de work­shopuri pe diverse teme ­legate de robotică sau domenii conexe roboticii, precum: roboţi inovativi pentru industria auto, roboţi în industria de agricultură, robotică şi Big Data, robotică şi A.I., etica în domeniul roboticii, securitate etc. Informaţii complete despre eveniment sunt disponibile pe site-ul www.erf2019.eu, iar programul celor 50 de workshopuri de robotică şi domenii conexe roboticii poate fi consultat aici: https://goo.gl/RRhdU1.