Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Educaţie interculturală şi bilingvă pentru romi şi neromi din 40 de grădiniţe
Un proiect de mare anvergură, „Educatia de calitate - un pas spre egalitate“, se va lansa la nivel naţional, la acesta judeţul Iaşi participând cu 8 şcoli, printre care şi Şcoala Grajduri. Centrul Romilor „Amare Rromentza“, în parteneriat cu inspectoratele judeţene din Iaşi, Bacău, Călăraşi, Buzău, Asociaţia Romilor Ursari Iaşi şi Asociaţia „Amaroilo“ - Iaşi vor implementa în perioada ianuarie 2009-ianuarie 2011 proiectul strategic finanţat de către Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa Prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii“.
Obiectivul general al proiectului este creşterea numărului preşcolarilor şi menţinerea acestora în sistemul de învăţământ a preşcolarilor şi elevilor romi şi neromi, prin metode specifice de incluziune, conform inspectorului pentru minorităţi din cadrul ISJ Iaşi, Elena Motaş. Astfel, se urmăreşte aplicarea unui curriculum intercultural în 40 de grădiniţe, pentru aproximativ 800 de copii romi şi neromi, din judeţele Bacău, Buzău, Călăraşi şi Iaşi, într-o perioadă de 24 de luni, facilitarea accesului la învăţământul preşcolar a circa 160 de copii romi proveniţi din comunităţi tradiţionale, vorbitoare de limba romani, crearea unui model de intervenţie educaţional pentru 120 de elevi romi cu risc de părăsire timpurie a şcolii, din judeţele Iaşi, Bacău, Buzău, Călăraşi, într-o perioada de 24 de luni.
Se aşteaptă ca 800 de preşcolari romi şi neromi să beneficieze de aplicarea curriculumului intercultural; 160 de preşcolari romi din comunităţi tradiţionale, vorbitoare de limba romani, să beneficieze de învăţământ bilingv; 120 de elevi romi cu risc de părăsire timpurie a şcolii şi părinţii acestora (240 de persoane, taţi şi mame), din comunităţi tradiţionale de romi sau cele de tip ghetou (sărace şi izolate), vor beneficia de consiliere şi burse lunare; 40 de persoane din comunităţile de romi vor beneficia de formare pentru a deveni asistenţi educaţionali; 40 de educatori vor beneficia de formare pentru a aplica curriculumul preşcolar intercultural, conform inspectoarei Elena Motaş.