Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Eleve din Sri Lanka, la Iaşi
Şase eleve şi o profesoară din Sri Lanka se află în perioada 25 martie - 3 aprilie la Iaşi, în cadrul schimbului cultural Bridging Cultures derulat de Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”, au informat reprezentanţii instituţiei de învăţământ.
Cele şase eleve provin de la şcoala Visakha Vidyalaya - Colombo şi au ajuns la Iaşi în urma unui parteneriat educaţional, rezultat al iniţiativei pe care a avut‑o, în 2016, Teodora Medeleanu, actualmente elevă în clasa a XII‑a la respectivul colegiu.
Elevele din Sri Lanka vor participa la proiectele educaţionale Arts Week şi Science Week, unde sunt organizate sesiuni experimentale de fizică, biologie, chimie, ateliere de muzică şi teatru, expoziţii. Ele vor merge şi la un spectacol de balet la Opera ieşeană şi vor vizita, totodată, principalele obiective turistice din Iaşi, precum Palatul Culturii, Biserica „Trei Ierarhi”, Muzeul Universităţii „Al. I. Cuza”, Grădina Botanică, dar şi din ţară - Castelul Peleş, Palatul Parlamentului.
„Contactul nemijlocit între cele două culturi va deschide noi perspective de a privi lumea, într‑un context geopolitic care îndeamnă, acum mai mult ca oricând, la cunoaşterea mărcilor identitare ale unui popor în vederea formării şi dezvoltării toleranţei culturale şi a eliminării stereotipurilor. Astfel, elevele implicate în acest proiect vor avea ocazia de a trece de bariere lingvistice pentru a descoperi dialogul cu membrii unui spaţiu îndepărtat geografic, în vederea formării unei comunităţi a tinerilor de excepţie, conştienţi de rolul lor în promovarea valorilor autentice. De asemenea, elevele vor comunica în limba engleză, dezvoltându‑şi astfel competenţele de comunicare într‑o limbă de circulaţie internaţională, competenţe esenţiale în societatea cunoaşterii de astăzi”, a declarat prof. dr. Anca Voicu‑Ghenghea, coordonator de proiect.