Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Marele premiu pentru un elev român la olimpiada internaţională de latină
Victor Șera, elev în clasa a XII-a la Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului concursului Certamen Horatianum (ediția a XXXIII-a), obținând premiul I în clasamentul internațional, informează Ministerul Educaţiei Naţionale.
Premiul a fost însoțit de o elogioasă motivație a comisiei de evaluare: „Mesajul textului lui Horatius este exprimat clar, printr-o traducere cursivă, fidelă textului original. Comentariul literar, construit de o manieră precisă și originală în același timp, bogat în interpretări stilistice adecvate, dezvoltă tema propusă în mod pertinent, erudit și exhaustiv”.
Din echipa României a făcut parte și Paul Horea Hossu (clasa a XII-a/Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca). Cei doi elevi au fost pregătiți și însoțiți de prof. dr. Alexandru Cristian Dudău (Colegiul Național „Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca).
Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină - Certamen Horatianum s-a desfășurat în perioada 14-17 aprilie 2019, la Venosa (Italia), fiind considerată una dintre cele mai prestigioase competiții umaniste din învățământul preuniversitar european, recunoscută de UNESCO pentru promovarea excelenței în educație și a patrimoniului cultural universal.
În urma rezultatului obținut la ediția din anul 2019, România își consolidează poziția a treia în clasamentul internațional al distincțiilor acordate în istoria concursului.