Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Motociclete de epocă şi clasice, la Muzeul Naţional de Istorie a României
Muzeul Naţional de Istorie a României găzduieşte, până pe data de 30 septembrie, prima expoziţie de motociclete de epocă şi clasice din Bucureşti. Expoziţia se adresează atât privirilor curioase ale trecătorului, publicului în general, cât şi cunoscătorilor în domeniu şi colecţionarilor pasionaţi, putând fi vizitată la parterul Muzeului Naţional de Istorie în perioada 20 august-30 septembrie, de miercuri până duminică, între orele 10:00-18:00.
Tematica expoziţiei, organizată din iniţiativa Muzeului Naţional de Istorie şi Asociaţiei Motocicliştilor din România (AMR), împreună cu Muzeului Tehnic „Ing. Dimitrie Leonida“ şi Daytona Twins, o reprezintă vehiculele pe două roţi aflate în circulaţie pe străzile din România până în 1980, fiind prezentate publicului primele modele de motociclete de serie, civile şi de război, din perioada antebelică, interbelică şi contemporană. Iubitorii de motoare pe două roţi vor putea admira mărci cunoscute produse în fostele ţări socialiste - URSS şi RD Germană, dar şi în România - precum IJ, MZ, CZ, Ural, Carpaţi, Mobra Hoinar sau Mobra Super, dar şi motociclete produse de firmele BMW, Puch, SACHS, Deutchs Industri, Triumph, din afara spaţiului socialist. Potrivit secretarului general al AMR, Marin Mircea, unul dintre motoarele de excepţie este un Triumph model 1938, „o motocicletă pe care colecţionarul Mircea Vlad din Făgăraş a găsit-o undeva făcută praf, a recondiţionat-o, iar în momentul de faţă poate alerga cu o viteză de aproximativ 100 km/h. Motocicleta are o valoare inestimabilă, iar proprietarul ei nu are de gând să o vândă“, conform Agerpres. De asemenea, oficialul AMR s-a referit la o colecţie de trei motociclete ale firmei Daytona Twins, cu sediul în Bucureşti, replici ale unor motoare de marcă produse de firma italiană Ducati, o îngemănare între aspectul retro şi tehnologia de ultimă oră, motociclete ce pot atinge uşor 250 km/h, sau motociclete produse de celebrul constructor american Harley Davidson. Secretarul general al AMR este şi un împătimit colecţionar de motociclete vechi, el deţinând nouă astfel de exemplare. „Aici am venit cu trei, vreau să fac 15 motociclete, să le recondiţionez şi acestea să fie nucleul unui muzeu al motocicletei în România“, s-a destăinuit Marin Mircea. Despre expoziţie a vorbit şi vicepreşedintele AMR, Cosmin Frăsineanu. El a făcut o trecere în revistă a celor 21 de motociclete expuse, aplecându-se mai cu seamă asupra unei motociclete ruseşti marca URAL, produsă în localitatea cu acelaşi nume, capabilă să tragă după ea un camion, „care a făcut furori în România în anii â60, fiind o motocicletă foarte puternică, pe fondul lipsei automobilelor“, conform Agerpres. La eveniment a participat şi Troia Tiberiu, un fost motociclist de performanţă, multiplu campion în perioada 1978-1999.