Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură O soluţie pentru salariile profesorilor

O soluţie pentru salariile profesorilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 29 Aprilie 2014

Nivelul de salarizare a cadrelor didactice ar putea creşte prin accesarea de fonduri structurale, în prezent lucrându-se la o serie de proiecte în urma cărora profesorii care participă la derularea examenelor naţionale (bacalaureat, evaluare naţională, teste naţionale) să fie remuneraţi. „Lucrăm deja la o formulă prin care nivelul de salarizare cadrelor didactice să crească şi din fondurile structurale“, a afirmat ministrul educaţiei, Remus Pricopie. 

Accesarea fondurilor structurale ar putea reprezenta soluţia creşterii graduale a salarizării în învăţământul preuniversitar. Potrivit ministrului educaţiei naţionale, Remus Pricopie, există şanse să se ajungă, gradual, la un nivel de salarizare decent, astfel încât profesia de dascăl să redevină una căutată. „Lucrăm deja la o formulă prin care nivelul de salarizare a cadrelor didactice să crească şi din fondurile structurale, nu doar pe bază de proiect, ci toţi cei care sunt la catedră şi îndeplinesc anumite obiective să beneficieze de un anumit tip de creştere salarială. Este absurd să ai miliarde de euro necheltuite din banii de la Bruxelles şi să ai salarii aşa mici în ceea ce priveşte educaţia sau sănătatea“, a afirmat ministrul educaţiei, Remus Pricopie, citat de Agerpres. În sprijinul afirmaţiilor, demnitarul aminteşte că fondurile structurale provenite de la bugetul Uniunii Europene reprezintă sursa de finanţare pentru sumele plătite cadrelor didactice care participă la derularea examenelor naţionale, respectiv bacalaureat, evaluare naţională şi testările naţionale pentru elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a. „Anul trecut s-a luat decizia ca pentru examenele naţionale fondul naţional să crească cu 10 procente, iar pentru anul acesta vor creşte, din nou, cu 10%. Totodată, se fac eforturi ca, pentru anul şcolar 2014-2015, pentru evaluările de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, simulările pentru clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a, sumele să fie echivalente cu cele plătite la examenele de evaluare şi bacalaureat, sursa de finanţare fiind fondurile structurale“, a declarat la finele săptămânii Remus Pricopie, care a precizat că în perioada următoare vor fi redactate o serie de proiecte pe fonduri structurale „astfel încât începând cu anul şcolar 2014-2015 să putem să acoperim financiar efortul depus de profesori pentru simulări de clasa a VIII-a, a XI-a, a XII-a, evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a“.

În ceea ce priveşte zvonurile cu privire la faptul că rezultatele elevilor la evaluarea naţională, introdusă în premieră din acest an şcolar, la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor conta la admiterea în clasa a IX-a, ministrul a infirmat categoric, apreciind că va fi vorba doar despre o evaluare unitară la nivel naţional, „pentru a testa cunoştinţele elevilor şi pentru a-i obişnui cu condiţiile de examen, fără, însă, ca notele să fie trecute în catalog“. „Nu sunt examene naţionale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel naţional. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naţionale transversale au acelaşi sistem de redactare a subiectelor, acelaşi sistem de măsurare a performanţei elevilor. Evaluările însă nu vor avea nici un impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a şi copiii nu vor fi ierarhizaţi niciodată în funcţie de aceste rezultate“, a declarat Remus Pricopie. (Oana Nistor)