Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Pericolele la care sunt expuşi copiii când folosesc în exces tehnologia
Telefoanele mobile, în special cele inteligente, tabletele sau jocurile electronice sunt utilizate tot mai des de copiii de vârstă foarte fragedă chiar la iniţiativa părinţilor. Experții în terapie ocupaţională pediatrică trag un semnal de alarmă asupra efectelor nocive ca urmare a folosirii tehnologiei în exces. În opinia acestora, accesul copiilor de 3-5 ani la astfel de aparate ar trebui limitat la maximum o oră pe zi, în timp ce copiii între 6 și 18 ani ar trebui să aibă acces cel mult două ore pe zi. `În realitate, când vine vorba de tehnologie, copiii și tinerii depășesc de 4-5 ori cantitatea recomandată de experți, atrăgând astfel grave consecințe care le amenință viața”, adaugă Cris Rowan, expert în terapie ocupațională pediatrică, biolog, citat de portalul euractiv.ro. Mai mult, acesta aminteşte într-un articol publicat pe blogul Huffington Post că Asociația Americană de Pediatrie și Societatea Canadiană de Pediatrie (American Academy of Pediatrics și Canadian Society of Pediatrics) interzic expunerea de orice fel a copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 2 ani la dispozitivele tehnologice portabile. Stimularea unui creier în curs de dezvoltare, prin supraexpunerea la aparatura tehnologică, se asociază tot mai des cu deficitul de atenție, întârzierea cognitivă, tulburarea de învățare, creșterea impulsivității și scăderea autocontrolului copiilor. De asemenea, experţii susţin că utilizarea tehnologiei limitează mobilitatea copiilor, cauzând chiar întârzierea dezvoltării acestora, limitând capacitățile de învățare a copiilor. Folosirea excesivă a tehnologiei reprezintă unul dintre factorii care favorizează şi apariţia de boli psihice, conţinutul violent din media crește agresivitatea în rândul copiilor, iar conținutul de mare viteză din media contribuie la deficitul de atenție, la fel ca scăderea concentrării și a memoriei în rândul copiilor.