Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Proiecte de prevenire a abandonului universitar
Două proiecte referitoare la prevenirea abandonului universitar şi la creşterea performanţelor studenţilor din primul an de studiu, în valoare totală de peste 200.000 de euro, vor fi implementate începând cu 2018 de Departamentul de Consiliere, Orientare Profesională şi Informare Studenţi (DCOPIS) de la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş.
„Începând cu luna ianuarie 2018, vom implementa două proiecte ROSE, finanţate din fonduri externe, legate de prevenirea abandonului universitar şi creşterea performanţelor studenţilor din anul I din cadrul UMF Târgu Mureş. Primul proiect ROSE va avea o durată de trei ani şi va oferi servicii de evaluare şi consiliere psihologică la cele mai înalte standarde profesionale. Al doilea proiect ROSE implică amenajarea unui centru de învăţare, care va fi denumit Centrul de Învăţare, Dezvoltare Personală şi Coaching al UMF Târgu Mureş. Acesta va fi un centru modern, în cadrul căruia se vor efectua intervenţii psihologice şi educaţionale focusate pe dezvoltarea personală şi creşterea motivaţiei, în cazul studenţilor care prezintă risc de abandon”, a arătat şef de lucrări dr. Cosmin Popa, coordonatorul DCOPIS, într‑un comunicat de presă.
În primul proiect vor fi incluşi 180 de studenţi din cadrul Facultăţii de Medicină, aceştia urmând să fie evaluaţi psihologic, iar ulterior consiliaţi.
Al doilea proiect ROSE va implica 300 de studenţi în activităţi de coaching cognitiv‑comportamental şi aspecte care ţin de interviul motivaţional.