Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Săptămâna fără calculator la Muzeul Satului
La Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” din București se desfășoară, în perioada 31 octombrie - 4 noiembrie, proiectul educaţional „Săptămâna fără calculator”, care cuprinde ateliere meşteşugăreşti destinate copiilor din învăţământul preşcolar şi primar. „Gândit ca o alternativă la folosirea excesivă a computerului, programul facilitează diversificarea preocupărilor celor din tânăra generaţie, în vederea educării şi formării prin şi pentru cultură, cunoaşterea şi respectarea valorilor tradiţionale, descoperirea şi redescoperirea patrimoniului etnologic”, se arată într-un comunicat al instituţiei de cultură. Copiii pot participa la următoarele ateliere meşteşugăreşti: icoane pe sticlă, opinci în miniatură, podoabe populare, obiecte tradiţionale, instrumente muzicale - ocarine şi fluiere, împletituri textile şi teatru de umbre.
Elevii din învăţământul primar şi preşcolarii au vacanţă săptămâna aceasta, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, urmând să se întoarcă la şcoală sau la grădiniţă pe 7 noiembrie. Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de cinci zile consecutive lucrătoare, în timpul anului şcolar, şi poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor.