Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Societatea are nevoie de educatori, învăţători şi profesori
„Comunitatea are nevoie de educatori, învăţători şi profesori pentru a spori în învăţătură şi profesionalism, pentru a-şi recunoaşte şi dezvolta valorile“, a declarat inspectorul general Stelian Fedorca, cu prilejul Zilei Internaţionale a Educaţiei, sărbătorită ieri, 5 octombrie.
„Sunt încă multe de făcut pe acest drum al ridicării performanţelor şcolare ale elevilor, întreaga societate având datorii de achitat faţă de dascălii ei. În efortul de a compatibiliza învăţământul românesc cu cel european, de a-l moderniza şi de a-l transforma în vector al dezvoltării economico-sociale al României, cadrele didactice reprezintă factorul cheie în transformarea şi evoluţia societăţii“, a afirmat inspectorul general, conform Agerpres.
Stelian Fedorca a mai spus că Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti este conştient de importanţa muncii cadrelor didactice şi recunoaşte acestora meritul de a fi implicaţi în modernizarea şcolii bucureştene şi în contribuţia acestora la realizarea unui învăţământ de bună calitate.
„Sunteţi cu adevărat importanţi, pornind de la adevărul că şcoala a fost, este şi trebuie să rămână o instituţie esenţială a oricărei societăţi, iar slujitorii ei trebuie să se bucure de preţuirea şi respectul tuturor“, le-a transmis inspectorul general dascălilor de ziua lor.
Începând cu anul 1994, la 5 octombrie, organizaţia Education International lansează o campanie de promovare a meritelor cadrelor didactice şi a contribuţiei aduse de aceştia în procesul educaţional, la nivel mondial.
5 octombrie a fost desemnată Ziua mondială a educatorilor datorită faptului că la această dată, în 1966, a fost semnată „Recomandarea UNESCO/ILO privind statutul profesorilor“, recomandare care certifica importanţa unui sistem educaţional de calitate şi care puncta responsabilităţile pe care trebuie să şi le asume un cadru didactic. De asemenea, 5 octombrie aminteşte şi de adoptarea „Recomandării privind învăţământul superior“, în 1997. Education International consideră că această zi trebuie să fie recunoscută şi sărbătorită la nivel internaţional, iar principiile celor două Recomandări trebuie respectate de fiecare stat în parte.
Ziua mondială a educaţiei este marcată în peste o sută de state. Tema evenimentului a fost lansată încă din 2004 şi promovează „Profesori de calitate pentru un învăţământ de calitate“. Numărul din ce în ce mai mic de cadre didactice calificate reprezintă unul dintre cele mai mari obstacole în atingerea acestui scop. Anul acesta, Education International se concentrează pe necesitatea de a oferi profesorilor cursuri de pregătire înainte de a intra în sala de clasă. Calitatea acestor cursuri are un impact major asupra calităţii procesului educaţional.
Deşi instruirea profesorilor ar trebuie să fie principala preocupare a oricărui guvern, există o tendinţă de integrare a profesorilor slab pregătiţi. Education International insistă asupra faptului că profesorii trebuie să urmeze cursuri suplimentare de pregătire. Cursurile de pregătire a cadrelor didactice trebuie să fie integrate în politica educaţională naţională şi trebuie să reflecte diferenţele culturale. Tocmai din acest motiv, Education International promovează cooperarea între instituţiile de învăţământ, guvern şi organizaţiile cadrelor didactice.