Sfânta Scriptură oferă o paletă largă de termeni și înțelesuri, contextualizări și perspective diverse cu privire la raportarea existențială a cuvântului „lege” la realitatea socială, religioasă,
Astăzi se încheie sărbătoarea pascală
În Biserica Ortodoxă, sărbătoarea pascală începe în Duminica Învierii şi se încheie în miercurea Săptămânii a 6-a după Paşti, ziua ce precede sărbătoarea Înălţării Domnului. Anul acesta, Odovania Praznicului Paştilor este astăzi, miercuri, 12 iunie.
Prin Odovanie înţelegem încheierea unui praznic împărătesc. Acest mod de serbare a marilor sărbători creştine îl regăsim începând cu secolul al 4-lea. În ziua odovaniei praznicului, slujba se săvârşeşte aproape la fel ca în prima zi a praznicului. Astăzi, slujbele se săvârşesc ca în zilele Săptămânii Luminate.
Acum, încheiem timpul liturgic de prăznuire a Învierii Domnului, cea mai importantă sărbătoare creştină. Imnografia zilei face o sinteză a istoriei mântuirii neamului omenesc prin Întruparea, Jertfa şi Învierea Domnului: „Pe Tine, Hristoase Mântuitorule, Cel ce Te-ai întrupat şi de ceruri nu Te-ai despărţit, cu glasuri de cântări Te slăvim. Că ai primit Cruce şi moarte pentru neamul nostru, ca Domnul Cel iubitor de oameni; prădând porţile iadului, a treia zi ai înviat, mântuind sufletele noastre”.
Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Se întrupează de Buna Vestire neîncetând să fie Dumnezeu, Se naşte de Crăciun din Maica Pururea Ferioară, ne-a vestit Evanghelia mântuirii, S-a răstignit şi a murit ca om pe Cruce pentru a ne izbăvi din blestemul păcatului strămoşesc şi a înviat „prădând” iadul de sufletele drepţilor pe care i-a dus în Raiul pe care l-a deschis pentru neamul omenesc prin slăvita Sa Înviere.
De aceea, în zilele binecuvântate ale prăznuirii Învierii lui Hristos, care se încheie astăzi, am cântat: „Cu trupul adormind, ca un muritor, Împărate şi Doamne, a treia zi ai înviat, pe Adam din stricăciune ridicând şi moartea pierzând: Paştile nestricăciunii, lumii de mântuire”.
Prin Învierea lui Hristos am fost ridicaţi din stricăciunea morţii, care nu mai are putere asupra sufletelor celor drepţi care merg în Împărăţia lui Dumnezeu şi nu în cea a morţii, care este iadul, după cum se întâmpla cu toţi oamenii care mureau până la Învierea Mântuitorului. Pentru noi, Învierea lui Hristos este Paştile nestricăciunii prin care lumea a fost mântuită.