Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Răspunsuri duhovniceşti: Sfântul Botez deschide împărăţia cerurilor

Răspunsuri duhovniceşti: Sfântul Botez deschide împărăţia cerurilor

Data: 12 Septembrie 2008

Din ce cauză a căzut omul din rai? Din mândrie, din neascultare sau din amăgirea diavolului?

A căzut din toate aceste pricini. Şi din mândrie, căci a voit să fie asemenea Ziditorului său; şi din lăcomie, pentru că a mâncat din pomul oprit; şi din neascultare, şi din zavistia şi amăgirea diavolului (Sf. Maxim Mărturisitorul, Filocalia, vol. III. pag. 153; Facere 3, 1-7; I Corinteni 11, 3; I Corinteni 7, 5; Matei 4, 1; I Tesaloniceni 3, 5).

Cum se cuvine să trăim noi pe pământ, pentru a răscumpăra păcatul strămoşesc al lui Adam făcut în rai?

Mai întâi trebuie să ne botezăm în numele Preasfintei Treimi, deoarece Sfântul Botez deschide împărăţia cerurilor, după cuvântul Sfintei Evanghelii, care zice: „De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu poate să intre în împărăţia lui Dumnezeu“ (Ioan 3, 5). După Botez, avem datoria să ne păzim de păcate şi să luptăm împotriva lor, fiind ajutaţi de harul lui Dumnezeu cel primit la Sfântul Botez. „Prin Botez ne-a scos cu silă din robie, desfiinţând păcatul prin cruce şi ne-a dat poruncile libertăţii; dar a urma sau nu poruncilor a lăsat la voia noastră liberă. Deci, chiar de la Sfântul Botez, după harul lui Iisus Hristos, ni s-a dăruit harul desăvârşit al lui Dumnezeu, spre împlinirea tuturor poruncilor. Dar, pe urmă, tot cel ce l-a primit în chip tainic, dar nu împlineşte poruncile, pe măsura neîmplinirii este luat în stăpânire de păcat, care nu este al lui Adam, ci al aceluia ce a nesocotit poruncile, întrucât luând puterea lucrării, nu a săvârşit lucrul“ (Filocalia, vol. 1, Sfântul Marcu Ascetul, pag. 278) „Căci în măsura în care crezând, lucrăm poruncile, în aceeaşi măsură lucrează şi Duhul Sfânt în noi roadele Sale...“ (Ibidem, pag. 290) (arhim. Cleopa ILIE, Lumina şi faptele credinţei)