Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cum să ne ferim de tentativele de fraudă de pe internet

Cum să ne ferim de tentativele de fraudă de pe internet

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 09 Feb 2023

Actualizarea programelor antivirus şi a sistemului de operare, precauție la accesarea link-urilor suspecte și crearea unor parole complexe sunt doar câteva dintre sfaturile pe care experţii din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) le-au publicat cu ocazia Zilei Internaţionale a Siguranţei pe Internet care a fost sărbătorită marți.

Printre recomandările care ne pot ajuta să evităm tentativele de fraudă din mediul online se află evitarea accesării link-urilor primite din surse necunoscute pe e-mail, prin SMS, rețelele sociale sau prin intermediul platformelor de tip WhatsApp. „Dacă ai suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite, evită să accesezi materialele respective şi verifică existenţa promoţiei sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei”, notează DNSC.

Potrivit sursei citate, nu este recomandat click-ul pe mesajele care par să vină din partea băncilor și care cer date confidenţiale, deoarece instituțiile bancare nu solicită niciodată informații cum ar fi: datele cardurilor, parole și coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail şi nici prin completarea acestora pe un website.

De asemenea, solicitarea datelor cardului de către alte persoane este o capcană, întrucât acesta este un instrument de plată, nu de încasare a banilor.

Google blochează zilnic peste 100 de milioane de încercări de phishing și verifică securitatea a mai mult de un miliard de parole, conform datelor publicate de companie. Doar în 2021, Google a eliminat peste 3,4 miliarde de reclame online înșe­lătoare şi a suspendat peste 5,6 milioane de conturi ale unor false companii de publicitate. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   online