Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Îngrijorare privind folosirea inteligenței artificiale în școli

Îngrijorare privind folosirea inteligenței artificiale în școli

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 18 Septembrie 2023

UNESCO a cerut guvernelor să „reglementeze rapid” utilizarea ins­trumentelor conversaționale de inteligenţă artificială (IA), cum este chatbotul ChatGPT, în sălile de clasă, inclusiv prin permiterea accesului la acestea doar elevilor mai mari, relatează AFP.

Într-un ghid publicat recent, agenţia ONU consideră că autorităţile nu sunt pregătite să gestioneze problemele etice legate de integrarea roboților conversaționali în şcoli. Înlocuirea profesorilor cu astfel de programe ar putea afecta bunăstarea emoţională a copiilor şi i-ar putea face vulnerabili la manipulare, avertizează organizaţia. „IA generativă poate fi o oportunitate extraordinară pentru dezvoltarea umană, dar poate fi şi sursă de daune şi prejudicii. Ea nu poate fi integrată în educaţie fără angajament public şi fără garanţii şi reglementări guvernamentale solide”, a declarat directoarea generală UNESCO, franţuzoaica Audrey Azoulay, citată într-un comunicat,

Programele IA generative accesibile publicului larg s-au înmulţit de la sfârşitul anului 2022, când ChatGPT, creat de start-up-ul californian OpenAI, şi-a demonstrat capacitatea de a genera eseuri, poezii şi conversaţii coerente pe baza unor întrebări succinte, creând temeri cu privire la noi forme de plagiat sau înşelăciune în şcoli şi universităţi.

Ghidul UNESCO nu recomandă o vârstă minimă, dar notează că ChatGPT nu poate fi folosit, conform propriilor condiţii, de către copiii sub 13 ani. Numeroase persoane susţin creşterea acestei vârste la 16 ani, potrivit raportului.

Citeşte mai multe despre:   inteligență artificială