Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Reguli mai stricte pentru magazinele online

Reguli mai stricte pentru magazinele online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 20 Feb 2024

Având în vedere preferința tot mai mare a consumatorilor de a face cumpărături prin intermediul internetului, inclusiv de alimente, Protecţia Consumatorilor vrea să impună comercianților noi reguli privind produsele vândute online.

Astfel, conform unui proiect de ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pus în transparență pe site-ul propriu, magazinele online vor trebui să afişeze toate informaţiile imprimate pe ambalajele produselor.

„Operatorii economici care desfăşoară activitate de comercializare de produse alimentare şi a produselor nealimentare în mediul online au obligaţia de a informa consumatorii prin afişarea, în câmpul vizual, a tuturor suprafeţelor ambalajului/etichetei ce conţine informaţiile obligatorii ale produsului lângă imaginea de prezentare a acestuia”, potrivit proiectului.

Prin „etichetă” se înţelege „orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ştanţată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar sau nealimentar sau ataşată ambalajului sau recipientului”. Firmele vor avea obligaţia de a transmite aceste informaţii „complet, corect şi precis”.

Pe de altă parte, tot referitor la achizițiile online, cumpărătorul trebuie să se asigure că operatorul economic are datele de înregistrare trecute pe site, să verifice reclamaţiile primite online, dacă adresa web este sigură, de forma https://, sau dacă plățile se fac de pe o pagină web securizată.

Potrivit directorului general al ANPC, Paul Anghel, un semnal de alarmă este când un magazin online nu acceptă plata cu cardul și solicită transfer de bani. „Neacceptarea plăţii cu cardul este suspectă”, a transmis acesta pe pagina sa de socializare. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   online