Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Vinerea au loc cele mai multe accidente rutiere
Cele mai multe accidente de circulaţie s-au produs, anul trecut, pe DN1, DN2, DN6 şi DN7, iar iunie a fost luna în care s-au consemnat cele mai multe astfel de evenimente, potrivit responsabililor de la Poliţia Rutieră. Din punctul de vedere al consecinţelor, pe DN2 au fost mai multe persoane decedate decât pe DN1. Finalizarea autostrăzilor și drumurilor expres aflate acum în lucru va duce la creșterea siguranței rutiere, spun oficialii din Transporturi.
Conferinţa „Drumurile sigure salvează vieţi”, organizată de Deltabloc, a prilejuit marți o dezbatere despre situația accidentelor rutiere și despre demersurile pe care le fac autoritățile pentru a reduce riscul pe șosele.
Potrivit lui Horaţiu Pop de la Poliţia Rutieră, numărul de accidente de circulaţie a scăzut cu 190 în 2023 față de 2022, numărul persoanelor decedate cu 88, iar al răniților grav cu 160. Cauzele au rămas neschimbate, pe primele locuri și responsabile de 63,6% din totalul evenimentelor din trafic fiind: indisciplina pietonilor, viteza excesivă, indisciplina bicicliştilor, neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor.
Mai exact, anul trecut, la nivel naţional, s-au înregistrat 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535. Cele mai multe accidente au fost în iunie (449), octombrie (440), iulie (432) şi decembrie (430), cele mai puţine fiind în februarie (251) şi aprilie (322). Raportat la zilele săptămânii, vinerea este ziua cu cele mai multe accidente, în timp ce lunea s-au înregistrat cele mai multe pierderi de vieți omenești pe șosele.
„Este interesant de văzut şi categoriile de drum pe care se întâmplă accidentele. Cele mai multe se întâmplă pe străzi din interiorul localităţilor, formate de drumurile naţionale”, a explicat el.
În privința celor mai periculoase porțiuni de șosele, Flavius-Florin Pavăl, şef Serviciu Siguranţa Traficului în cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a spus că în România sunt 267 de „puncte negre, adică sectoare de drumuri în care se produc mai multe accidente decât rata medie”, multe situate pe DN2, drumul de 446 km care străbate de la sud la nord partea de est a țării.
La rândul său, Mariana Ioniţă, secretar general în Ministerul Transporturilor, a menționat că finalizarea celor 550 km de autostrăzi şi drumuri expres aflaţi în lucru va avea un rol pozitiv pentru siguranţa rutieră. Referindu-se la DN2, pe care oficialul îl consideră „cel mai periculos drum”, acesta a estimat că traficul pe acest drum va fi mult mai descongestionat din 2026, când va fi gata autostrada A7. Ioniță a prezentat o analiză a accidentelor rutiere pe DN2, potrivit căreia numărul accidentelor pe DN2 a crescut de la 401 în 2020, la 472 în 2021 și 485 în 2023, majorare explicată și prin fluxul de tiruri venit în ultimii doi ani dinspre Ucraina. (C. Z.)