Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Atitudine pozitivă a părinţilor față de învăţarea on-line
Un studiu realizat de SuperTeach şi Open-I Research, în perioada 3-7 mai, şi prezentat într-o conferinţă de presă on-line relevă atitudinea pozitivă a părinţilor privind educaţia on-line. „(...) Aş menţiona atitudinea pozitivă a părinţilor cu privire la educaţia on-line. (...) Părinţii au fost foarte îngrijoraţi de întreruperea educaţiei, mai ales având în vedere că, atunci când s-a intrat în carantină, a fost o pauză mare de comunicare din partea profesorilor, iar din perspectiva copiilor, e interesant că pentru ei, lipsa şcolii a însemnat lipsa vieţii sociale”, a declarat Adina Nica, consultant strategie şi cercetare la Open-I Research, citată de Agerpres.
Întrebaţi în ce parte a procesului de învăţământ cred că ar fi utilă introducerea instrumentelor on-line, când copiii vor reveni la şcoală, 71% dintre respondenţi au spus că acestea ar ajuta în mare măsură în situaţii excepţionale: ninsoare, epidemii sau când se organizează secţii de vot. Legat de procesul de predare, unde nu există profesori calificaţi pentru anumite specialităţi, 45% dintre respondenţi consideră că instrumentele on-line ar ajuta într-o mare măsură, iar 33%, într-o mică măsură.
Părinţii au fost un segment „foarte afectat” de schimbările din starea de urgenţă, întrucât „nu a fost vorba numai de a schimba jobul, de a munci de acasă sau unii chiar şi-au pierdut jobul, ci dintr-odată s-au trezit cu copiii acasă şi cu mult mai multe activităţi de făcut, de la gătit şi a petrece timpul cu ei la ajutor în învăţare şi în adaptarea la tehnologie”.
(Oana Nistor)