Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Cod etic european pentru recenziile turistice

Cod etic european pentru recenziile turistice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 12 Septembrie 2025

Mai multe entități din ecosistemul turistic al UE au făcut un pas important pentru a asigura acuratețea recenziilor online ale unităţilor hoteliere prin aprobarea, la 1 septembrie, a „Codului de conduită pentru evaluările şi recenziile online pentru unităţile de cazare turistică”, informează executivul comunitar.

Iniţiat de UE, codul a fost creat în comun de furnizorii de servicii de cazare şi de platformele online. Iniţiativa va dezvolta mecanisme care vor face distincţia dintre recenziile autentice ale oaspeţilor care au stat într-o locaţie şi cele ale celor care nu au făcut-o, făcând turiştii mai informaţi atunci când îşi rezervă vacanţa.

Mai exact, platformele de rezervări care vor adera voluntar la cod vor avea obligații legate de transparența sistemelor de clasificare a cazărilor, de marcare a recenziilor plătite, de a răspunde public la recenziile negative, de a verifica autenticitatea opiniilor, prin dovezi de rezervare sau alte metode de confirmare a identității utilizatorului. La rândul lor, hotelierii vor trebui să evite stimulentele disproporționate pentru obținerea de recenzii pozitive, să răspundă la evaluările negative, să nu folosească recenzii false, să ofere informații actualizate. „Recenziile online fiabile sunt esenţiale pentru încrederea în turism. Prin acest nou cod de conduită, ridicăm ştacheta în întreaga Europă, asigurându-ne că numai oaspeţii autentici pot lăsa comentarii. Aceasta înseamnă informaţii mai clare, mai echitabile, mai transparente şi mai fiabile pentru toată lumea”, a declarat comisarul pentru transport durabil şi turism, Apostolos Tzitzikostas.

Codul mai prevede că, în termen de cinci luni de la aprobare, adică cel târziu în februarie 2026, va fi creată o rețea a organizațiilor din turism (Stakeholder Network) participante la inițiativă, ceea ce va activa de facto mecanismul.