Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Legea antibullying, votată în Parlament

Legea antibullying, votată în Parlament

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 30 Aprilie 2020

Senatul României, în calitate de cameră decizională, a adoptat marţi, în şedinţa de plen, propunerea legislativă pentru modificarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 prin care „sunt interzise, în unităţile de învăţământ, comportamente generatoare de bullying”. Proiectul a fost adoptat tacit de Camera Deputaţilor, iar în Comisia de învăţământ a Senatului a fost amendat, astfel că unul dintre alineatele nou-introduse în lege stabileşte că „în unităţile şi instituţiile de învăţământ sunt interzise comportamente generatoare de bullying, oricare ar fi forma acestuia”, după cum scrie Agerpres. 

Totodată, senatorii au mai completat Legea educaţiei naţionale şi cu o altă prevedere, aceea că „antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din unităţile şcolare de stat şi particulare acreditate beneficiază, pe lângă asistenţa gratuită medicală, psihologică şi logopedică în cabinete specializate ori în unităţi medicale de stat, şi de consiliere psihologică”. Textul legislativ vizează creşterea gradului de siguranţă în mediul şcolar, prin abordarea proactivă a provocărilor generate de fenomenul de bullying în societate. 

La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), citat de Organizaţia Salvaţi Copiii, cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi, cel puțin de trei ori în luna anterioară. Procentajul celor de 13, respectiv 15 ani a fost de 23%. Studiul a mai reliefat că 3 din 10 copii sunt excluși din grupul de colegi, 3 din 10 copii sunt amenințați cu bătaia sau lovirea de către colegi, iar 1 din 4 copii a fost umilit în fața colegilor.

(Oana Nistor)

Citeşte mai multe despre:   bullying  -   Parlamentul României